Een spookachtige mix van survival horror en Metroidvania verkenning
Einde van de Afgrond is een isometrisch actie-avontuurspel dat Metroidvania-elementen leent, evenals het griezelige gevoel en het verhaal van Little Nightmares. Ontwikkeld door Section 9, herinterpreteert het spel overlevings horror door een top-down lens. Dit spel belooft een geëvolueerde donkerdere horror ervaring met een zwaardere atmosfeer en een sombere esthetiek gecombineerd met spannende gameplay.
Groteske bazen en angstaanjagende avonturen
In End of Abyss nemen spelers de controle over Cel, een eenzame agent die een verlaten ondergronds complex verkent vol groteske wezens. Gevechten zijn gebouwd rond twin‑stick richten en timing, met een pistool en shotgun die beperkte munitie verbruiken. Rollen om te ontwijken is cruciaal en strategisch. De scanner tool onthult hulpbronnenopslagplaatsen, verborgen paden en gemarkeerde punten van interesse op de kaart.
Bazen ontmoetingen repliceren Soulslike patroonherkenning, wat spanning maar eerlijke gevechten creëert die leren belonen. Het spel blinkt uit in omgevingsverhaal vertellen. De griezelige kunst stijl doet denken aan Little Nightmares maar met sterkere ruwheid en realisme. Hulpbronnen zijn schaars en vijanden komen terug bij elk opslaan punt in ware Souls-stijl. Echter, de inhoud is nog steeds beperkt en er is een gebrek aan variëteit in gebieden van trailers.
Een grimmige afdaling in atmosferische angst
End of Abyss creëert een verontrustende en intense horrorervaring, die de verkenning van Metroidvanias mengt met de spanning van survival horror. De donkere, griezelige omgevingen en uitdagende baasgevechten dwingen spelers om elke hulpbron en beweging te beheersen. Hoewel het momenteel kan lijden onder beperkte inhoud en gebiedsdiversiteit, legt de spookachtige sfeer en strategische gevechten de basis voor een werkelijk memorabele avontuur in angst.