Een spookachtige mix van survival horror en Metroidvania verkenning
Einde van de Abyss is een isometrisch actie-avontuurspel dat Metroidvania-elementen leent, evenals het griezelige gevoel en verhaal van Little Nightmares. Ontwikkeld door Section 9, herinterpreteert het spel overlevings horror door een top-down lens. Dit spel belooft een geëvolueerde donkerdere horror ervaring met een zwaardere sfeer en een sombere esthetiek, gecombineerd met spannende gameplay.
Groteske bazen en angstaanjagende avonturen
In End of Abyss nemen spelers de controle over Cel, een eenzame agent die een verlaten ondergronds complex verkent vol groteske wezens. De strijd is gebouwd rond twin-stick richten en timing, met een pistool en shotgun die beperkte munitie verbruiken. Uitwijkrollen zijn cruciaal en strategisch. De scanner tool onthult hulpbronnenopslagplaatsen, verborgen paden en gemarkeerde punten van interesse op de kaart.
Bazen ontmoetingen repliceren Soulslike patroonherkenning, wat spanning maar eerlijke gevechten creëert die leren belonen. Het spel blinkt uit in omgevingsverhaalvertelling. De onheilspellende kunst stijl doet denken aan Little Nightmares maar met sterkere grit en realisme. Hulpbronnen zijn schaars en vijanden verschijnen opnieuw bij elk opslaan punt in ware Souls-stijl. Echter, de inhoud is nog steeds beperkt en er is een gebrek aan variëteit in gebieden van trailers.
Een grimmige afdaling in atmosferische angst
End of Abyss creëert een verontrustende en intense horrorervaring, waarbij de verkenning van Metroidvanias wordt gecombineerd met de spanning van survival horror. De donkere, griezelige omgevingen en uitdagende baasgevechten dwingen spelers om elke hulpbron en beweging te beheersen. Hoewel het momenteel kan lijden onder beperkte inhoud en diversiteit in gebieden, leggen de spookachtige sfeer en strategische gevechten de basis voor een werkelijk memorabele avontuur in angst.